Tenhle název bych raději nechal pro skla, která mají světelnost pod 1, (např Voigtlander Nokton 0,95).
Odpovědět0 0
snoby je třeba podojit, co má být )))))))
Není to tak dávno co tu byl článek o tom že Leice rezaví čipy - joooo, bejvala to mašina se kterou mohly fotit generace, pochybuju, že to s nástupem digitálu platí i dnes )))))))
Odpovědět2 0
Určite je to krásny kus skla a technický šperk, ale 300 tisíc Kč je zhovadilosť dnešného skazeného sveta.
Odpovědět9 2
Současný svět bezpochyby zkažený je, nicméně zrovna na tomhle bych na jeho zkaženost nepoukazoval. Ono to docela sedí. Poslední tělo s bajonetem M od Leicy stojí zhruba 150 tisíc Kč, takže nějaký dvojnásobek za prémiové sklo zhruba odpovídá tomu, když si od jiného výrobce koupíte základní tělo a nějaký prémiový objektiv.
Zkaženost by se ovšem už dala posuzovat na kvalitě skla. Pokud bude na f/1.25 kresba jiná, než od rohu do rohu fotografie ostrá jak diamantová žiletka, pak sorry jako, coby bohatý zájemce bych rozhodně spokojený nebyl (pochopitelně uvažuji zaostřenou jednu rovinu).
Odpovědět1 3
Jožko, si mimo, objektívy (tie špičkové) boli drahé (a áno aj takto velmi ba aj viac) aj predtým, za tým nieje nejaké snobské smerovanie Liecy ani skazený svet, proste vybrúsiť sklá velkého priemeru do špičkových optických vlastností niečo stojí a ak si jediný kto to dokáže na špičkovej úrovni (ako Leica), tak si proste za to vypýtaš extra príplatok... a prečo? jednoducho preto, že môžeš :D
Odpovědět1 4
bp, prečítaj si ešte raz svoj vlastný príspevok, práve ten extra príplatok kritizujem. Ano, precízne brúsenie je náročné a drahé, ovšem neadekvátna marža nastrelená výrobcom je chorá. Ale vidím, že šialené ceny majú svojich zástancov, takže milá Leica, nabudúce kľudne 400 tisíc, obdivovatelia extra príplatkov sa určite nájdu.
Odpovědět4 1
Choré to je, nicméně samotné rozhodnutí Leicy prodávat to za tuhle cenu choré vůbec není za předpokladu, že ty objektivy nevyrábí do vitrín (což s velmi vysokou pravděpodobností nevyrábí).
Jako choré tak lze spíše posuzovat samotné rozhodnutí zákazníka, že si to za tu cenu koupí (vzhledem k tomu, že jde o "prostý" objektiv k fotoaparátu).
Vedle toho, že Leica třeba musí nasadit takhle vysokou cenu kvůli náročnosti výroby (v měřítku spíše menší společnosti), aby vůbec stačila obsloužit poptávku - což je spíše méně pravděpodobné, tak je tu ještě jeden argument a to sice ten, že jen a pouhý fakt výroby příliš vysokého počtu kusů může znamenat ztrátu exkluzivity a tedy odliv nejlépe platících zákazníků. Čili nejen že když zvýší kapacitu linky, tak může uspokojit více zákazníků a tedy snížit cenu, ale pouhý fakt, že když to udělá, povede to k nutnosti snížit cenu rovnou právě kvůli odlivu exkluzivních zákazníků.
Odpovědět0 3
...ti zlí kapitalisti! LOL
Odpovědět1 2